Pääotsikon kuva

Pääotsikon kuva
Mun INSTAGRAM sannialeksandradesign, sieltä näet kuvia, joita lisään lähes päivittäin!! Syksy tuo tullessaan uusia tuulia... kenties myös uuden ammatin... innostuksella odotan ja unelmoin tietenkin ; )
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vintage. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste vintage. Näytä kaikki tekstit

lauantai 28. tammikuuta 2017

Sisustusväsymys iski jälleen


Joulun jälkeen, 
kun kerää kaiken ennen joulua pikkuhiljaa 
laitettujen jouluisten tekstiilien 
ja muiden sisustustavaroiden kavalkaadin, 
iskee totaalinen väsymys. 
Olo on kuin tipattomalla tammikuulla olevalla alkoholistilla 
(tosin tämä on ehkä ontuva vertaus, ei omaa kokemusta), 
tekisi niin mieli sisustaa, mutta ajatuskin sisustamisesta tökkii. 
Liika on liikaa, 
joten olen nyt ollut tipatoomalla tammikuulla 
mitä tulee sisustamiseen. 
Kerään voimia kuten luontokin talven keskellä. 
Pikkuhiljaa alan herätä tästä horroksesta. 
Eilen aurinko näyttäytyi upeasti 
ja se innosti ottamaan kameran esiin 
ja napsimaan pari kuvaa olohuoneesta. 
Mitään uutta tai mullistavaa ei ole ilmestynyt olohuoneeseen. 
Ainoastaan keväisemmät tyynynpäälliset vaihdoin sohvan tyynyihin.









Kävin ostamassa parit uudetkin tyynynpäälliset eilen. 
Niiden postauksen näette sitten, 
kun taas otan kameran esiin. 
Olen ajatellut vaihtaa ilmettä pojan huoneessa. 
Se ei ole kovin edustuksellisessa kunnossa, 
sillä siellä asuu varhaisteini, 
jota ei paljon sekasotkuinen huone hetkauta. 
Voisin olla järkyttynyt, 
mutta sitten muistan rakkaan ystäväni 
tyttären teini-ikäisen huoneen. 
Poikani huone ei ole mitään siihen verrattuna. 
Ja jos ystäväni kesti tämän vaiheen, niin kestän minäkin. 
Sillä huonehan on talomme yläkerrassa 
ja sen perimmäisessä kulmassa. 
Pojan huoneessa on Vallilan tyynynpäälliset ja verhot. 
Ne tulen poistamaan sieltä niin kuin protestina 
Vallilan suuromistajan 
viimeaikaisten kommervenkkien takia. 
Mutta en sentään polta niitä, 
vaikka ensin niin meinasinkin. 
En yleensä kovin paljon puutu politiikkaan, 
mutta tällaiset eliittien tempaukset saa 
sisuskaluni kiehumaan. 
Kuten Porin eliitin lentokone-hömpötykset. 
Toisilla ihmisillä on tuskin varaa ruokkia lapsiaan tai itseään, 
ja sitten nämä elitistiset ihmiset suunnittelee 
jos jonkinlaisia idioottimaisuuksia. 
No se siitä. 
Piti saada sanottua se ääneen, 
kun ärsyttää kuin pientä oravaa, 
joka koittaa kerätä talvivarastoaan täyteen,
ja Aku ankka kaataa vettä sinne, 
joka sitten jäätyy eikä 
orava saa edes yhtä pähkinää sieltä...

Sisustuskrapulasta kärsivä bloggaja
Decoration hand over keeps me on its hold
Sanni Aleksandra







lauantai 10. syyskuuta 2016

Kaunis tuunattu kello olohuoneeseen...

Näin SPR-Kontissa koristekaiverretun kellon 
enkä voinut vastustaa sitä, 
vaikka ensin se näytti rumanväriseltä. 


En nimittäin pidä ruskeasta väristä missään, 
en vaatteissa enkä sisustuksessa 
eikä minulla ole yleensä ruskeita kenkiäkään. 
Joskus on ihan pakko ostaa ruskeat, 
jos ne ovat niin kauniit tai hyvät jalkaan 
eikä niitä ole muun värisenä. 

Aluksi luulin, että joku oli veistänyt 
ja kaivertanut kellon kuviot puusta, 
mutta tarkempi tarkastelu osoitti, 
että se on keramiikkaa. 
Väri oli maalattu päälle saaden 
kellon näyttämään puukaiverruksiselta. 
Kotona katselin kelloa ja ajattelin, 
että tuleekohan tuosta kaunis maalaamalla. 
Olin ostanut Korppoosta Amalias Hem sisustusliikkeestä
Jeanne d’Arc Livingin Vintage paint- maalia. 
Maali oli valkoista, mutta sen koostumus oli hiukan erikoinen. 
Se oli nimittäin paksua kalkkimaista valkoista tököttiä. 
Kastoin pienen sudin maaliin ja 
ensin näytti, että se on ihan kamalaa. 


Mutta sitten vähän enemmän kelloa maalattuani huomasin, 
että se korostaa kellon alkuperäistä materiaalia tosi hienosti. 
Maalasin kellon kahteen kertaan valkoisella maalilla
 ja aion laittaa siihen vielä vahan, 
jotta pöly ei tartu niin hyvin kiinni. 
En tiedä vieläkään, 
että pitikö tuon maalin olla juuri 
tuollaista koostumukseltaan vai ei... 
Ostin turkoosin ja vaalean vihreän samaa maalia 
ja niiden koostumus on niin kuin maalin pitääkin olla. 
Tarvis varmaan kirjoittaa kuvan kera Tanskaan… 


Mitäs pidätte kellosta nyt, onko se teistäkin kaunis? 
Vai olisiko se pitänyt jättää alkuperäisen väriseksi?



I bought wooden clock or I thought so. 
When I looked it closely I noticed, 
that the clock is ceramic. 
The watch has beautiful engravings on it, 
but it was ugly color. 
I had bought Jeanne d’Arc Livingin Vintage paint 
from decoration shop. 
I painted the clock with white paint. 
The paint wasn´t as liquid as it normally should be. 
I´m not sure, 
that if it should be that kind of, 
but I don´t care. 
I think that it looks very nice. 
The clock was ceramic and 
painted look like wooden one. 
I didn´t like the color, so I painted it. 
First, when I looked the clock at home 
I wondered if it is going to look fine. 
Now, when it is at the wall on the living room, 
I find it very beautiful. 


Do you like it? 
Or do you think that it should be leaved 
on original color?

Hyvää viikonloppua... Have a nice weekend!!
Sanni Aleksandra